Hovedinnhold

Kjøp online

Hvordan vet jeg at min ordre er mottatt av Naturkompaniet?

Etter at du har lagt inn din bestilling så kommer du til å få en bekreftelse sendt til den mailadressen som du har oppgitt. Det er en bekreftelse på at vi har mottatt din bestilling.

Hvordan avbryter jeg en ordre som jeg har lagt inn?

Du kan ikke avbryte bestillingen på egenhånd, men ta snarest kontakt med vår kundeservice: send en e-post til kundeservice@naturkompaniet.no. Er ordren allerede pakket og sendt fra vårt lager må du hente ut pakken og returnere den til oss. Oppgi din informasjon: fullt navn, hvilken e-postadresse du bestilte med samt ordrenummeret.

Hva koster frakten i Norge?

>Ved bestillinger over 495,- tilbyr vi fri frakt. Om din bestilling må deles opp i flere leveranser påløper det ikke ekstra fraktkostnader for påfølgende leveranser. Ved bestillinger på under 795,- er fraktkostnaden 49 kr. Akkurat nå tilbyr vi fri frakt på alle ordrer over 495,-.

Hvor lenge gjelder åpent kjøp hos Naturkompaniet?

Vanligvis har Naturkompaniet 30 dagers åpent kjøp i fysiske butikker, og ved kjøp på Naturkompaniet.se gjelder angreretten i tråd med Angrerettloven § 2. Du har også 14 dager på deg til å returnere din ordre fra den dagen du har mottatt pakken.

Angrerett

Jeg vil gjøre en retur, hvordan går jeg fram?

Kontakt kundeservice på retur@naturkompaniet.no. Du vil da motta en returfraktseddel fra kundeservice. Når du har mottatt returfraktseddelen, legges produktet/produktene som du ønsker å returnere i en pakke. Legg ved din kvittering for ordren sammen med en notis på at du ønsker å levere tilbake bestillingen. Returfraktseddelen klistres utenpå pakken før pakken leveres inn på ditt hentested/utleveringssted (Bring).

Når vi har mottatt din pakke vil vi utføre en tilbakebetaling.

Jeg ønsker å gjøre et bytte, hvordan går jeg frem?

Ønsker du å gjøre et bytte må du returnere varen og legge inn en ny bestilling på varen som du ønsker å bytte til.

Hvordan og når kan jeg forvente meg å få tilbake min betaling ved en retur?

I sammenheng med at vi mottar returen din så lager vi også en tilbakebetalingsordre på det beløpet som matcher returordren. Innen 3-5 bankdager etter at vi har mottatt bekreftelse på retur vil du få tilbakebetalingen på konto.

Du vil motta tilbakebetalingen gjennom den betalingsmetoden du brukte når du gjorde din bestilling. Brukte du gavekort som betalingsmetode tilbakebetaler vi tilsvarende verdi på det gavekortet som ble brukt, forutsatt at det fortsatt har gyldig dato.

Betaling

Hvilken betalingsmåte kan jeg velge mellom?

Kortbetaling med Vipps, VISA eller Mastercard.

Naturkompaniets gavekort – les mer om det under rubrikken Gavekort.

Jeg har en bonusjekk, hvordan betaler jeg med den?

Er du medlem i vår kundeklubb og har mottatt en bonussjekk så skal den registreres som et gavekort under «Gavekort og rabattkode». Om du ønsker å tilbakebetale din bestilling må bonussjekken registreres innen du velger et annet betalingsalternativ.

Reklamasjon

Hvilken reklamasjonspolicy har dere?

Vår reklamasjonspolicy er først og fremst bygd på vår miljøtenkning og vi tror ikke på bruk-og-kast-forbruk. Vi selger produkter med den høyeste kvaliteten, med så liten miljøpåvirkning som mulig. Hos oss repareres som oftest produktene for at du igjen kan ta i bruk produktet med en lang produktlivslengde. For at reparasjonen skal bli så profesjonelt utført som mulig så sender vi mesteparten av alle reklamasjonene til våre leverandører. I de tilfellene hvor det ikke er mulig erstattes kunden gjennom å få et nytt produkt eller pengene tilbake. I noen tilfeller kan beslutningen om dette gjøres i butikk, og vi legger reklamasjonene da i vår egen gjenvinningsstasjon for gjenvinning.

Jeg ønsker å gjøre en reklamasjon, hvordan går jeg frem?

Det er viktig at produktet ditt er nyvasket og rengjort før du leverer det inn for reklamasjon. Skitne produkter vil ikke bli håndtert.

Henvend deg i første omgang til din lokale butikk. Butikkpersonalet har mulighet til å gjøre en raskere bedømming av reklamasjonen. Ellers kan du også kontakte vår kundeservice via norsk kontaktinfo eller ring så kommer vi til å sende deg en reklamasjonsblankett samt en returfraktseddel. Legg nyvasket/rengjort produkt i en pakke sammen med en kopi av reklamasjonsblanketten samt gyldig kjøpsbevis (kvittering fra butikk eller ordre). Returfraktseddelen klistres utenpå pakken og leveres inn til norsk postombud. Når vi har mottatt din pakke så kommer vi til å behandle din reklamasjon.

Ta vare på et reklamasjonsunderlag hos deg. Saksnummeret som står på blanketten er unikt, og det nummeret kan du oppgi til oss om du har noen spørsmål angående din reklamasjon.

Leveranse

Hvor lang leveransetid har Naturkompaniet?

Normalt sett, om du er bosatt i Norge og produktene du ønsker finnes i lager så vil du motta din bestilling innen 2-4 arbeidsdager*.
* Normal leveringstid kan avvike ved bestilling fra Nordland og Troms og Finnmark. 1-2 arbeidsdager ekstra bør påberegnes i disse tilfellene.

Hvor er pakken min? Når får jeg informasjon om pakkens kolli-ID?

Du kommer til å motta informasjon om kolli-ID på den e-postadressen som du har angitt så fort Bring har mottatt pakken din for leveranse. På Bring sine sider kan du ved hjelp av din kolli-ID spore pakken og se dens reise. Fra Bring får du også en SMS med en kode som trengs ved utlevering.

Om din bestilling sendes i mer enn én pakke så kommer du til å motta ett varsel per pakke.

Hvordan vet jeg når pakken kan hentes ut fra mitt hentested?

Du vil motta et varsel per e-post eller SMS når din pakke er klar for å bli hentet.

Hvor lenge finnes pakken min på leveringsstedet?

Pakken ligger hos hentested ditt i 7 dager etter ankomstdagen.

Hvorfor får jeg flere pakker?

Vi prøver alltid i første omgang å sende samtlige varer fra ett og samme lager eller butikk, for å gjøre det så enkelt som mulig for deg som kunde. Avhengig av innholdet i din bestilling så kan det hende at vi må sende varene fra ulike plasser. Det blir da mer enn én pakke, og du blir varslet om dette per e-post.

Kundeklubb 365

Hva får jeg som medlem i kundeklubben?

Som medlem i kundeklubb 365 får du bonus på inkjøp i våre butikker og nettbutikk når ditt samlede kjøp overstige 2000 kr (bonusen beregnes da fra første kronen). Som medlem kan du også velge å abonnere på nyhetsbrev.

Får jeg et medlemskort?

Som medlem i vår kundeklubb registreres dine kjøp på ditt medlemsnummer. Det vil ikke bli sendt ut noe medlemskort. I butikken registreres ditt kjøp via ditt ID-kort ved betaling. Handler du gjennom nettbutikken må du registrere en personlig konto og logge deg inn på det når du gjør kjøpene dine. På den måten registreres kjøpene dine og du mottar korrekt bonus.

Hvordan logger jeg meg inn på «Mine Sider»?

Gå inn på www.naturkompaniet.no og velg «Logg inn/Mine sider»-linken som du finner lengst oppe på startsiden. Du angir så din e-postadresse som brukernavn og ditt valgte passord. Har du glemt passordet kan du velge å få et nytt passord sendt til din angitte e-postadresse. Klikk i så fall på linken «Glemt passord?»

Jeg får ikke logget inn på hjemmesiden, hva gjør jeg?

Kontakt vår kundeservice om du har tekniske problemer med å logge deg inn på din konto. Send en e-post til info@naturkompaniet.no og beskriv ditt problem. Spørsmål via e-post besvares vanligvis påfølgende arbeidsdag.

Hvordan fungerer det med utbetaling av bonus?

Bonussjekken sendes ut i form av et gavekort i starten av hvert år. Bonusen baseres på foregående års registrerte innkjøp. For at du som medlem skal få en bonussjekk så kreves det at du har handlet for minst 2000 NOK i løpet av foregående kalenderår. Bonussjekken sendes ut til din oppgitte e-postadresse og har en gyldighet på ca. seks måneder. Nøyaktig gyldighetstid står også i mailen om din bonus. Bonussjekken kan brukes både i butikk og nettbutikk. Det går ikke å veksle inn bonussjekken mot kontanter, og handler du ikke for hele beløpet så returneres heller ikke resterende saldo.

Hvordan fungerer utregningen av bonusen?

Bonussjekken du får er på 2 % av det totale beløpet for samtlige registrerte innkjøp hvert år. For at du som medlem skal kunne få en bonussjekk kreves det at du har handlet for minst 2000 NOK under foregående kalenderår. Kjøp av gavekort registreres ikke på bonusen, derimot vil det gjøre det dersom du velger å handle og betale med et gyldig gavekort. Til Naturbonusen regnes 1 % av samtlige registrerte kjøp, som til sammen med Naturkompaniets medlemskjøp blir en sum som Naturkompaniet gjennom veldedighet gir til et utvalgt prosjekt eller organisasjon.

Hva gjør jeg for å avregistrere mitt medlemskap?

Ønsker du å avslutte medlemskapet ditt så kan du sende en e-post til kundeservice@naturkompaniet.no og oppgi at du ønsker å avslutte medlemskapet ditt. Oppgi også ditt medlemsnummer, fullstendige navn, folkeregistrerte adresse, telefonnummer og den e-postadressen som du registrerte på vår hjemmeside.

Følger dere databeskytningsordningen GDPR?

Vi følger databeskyttelsesordningen GDPR og vi behandler personlig informasjon på bakgrunn av behandling av medlemskap og bestillinger. Med personlig informasjon menes navn, folkeregistrert adresse, telefonnummer, personnummer eller annen informasjon som kan knyttes til en fysisk person. Mer informasjon om Naturkompaniets databeskyttelsespolicy på Naturkompaniets hjemmeside.

Jeg har endret adresse, hvordan går jeg frem?

Logg inn på din personlige konto på Naturkompaniets hjemmeside. I menyfeltet under «Mine sider» velger du «Personlig informasjon» og her kan du endre navn og/eller adresseinformasjon.